Retur & Reklamation

Du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du emottagit varan enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Det förutsätter att produkten och produktförpackningen är oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ånger och öppet köp i 14 dagar.

Skicka inte tillbaka varan utan att först meddela oss för att undvika förseningar i hanteringen.

Du har 3 års reklamationsrätt efter det att du tagit emot varan. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel anmäls direkt vid mottagandet av varan till kundservice@zendy.se. Dolt fel anmäls till oss inom 3 dagar från mottagandet.

En produkt som vi konstaterat är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om så önskas eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden. Om du beställt fler varor än du returnerar kan vi inte betala tillbaka fraktkostnaden. Felexpedierad vara skall returneras oanvänd i obruten förpackning.

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.